Links ::  | DEV web management system | Katalóg | Webhosting | Recepty
  
 Index | Registrácia | Hľadať | Galéria | BoardNeprihlásený užívateľ  //Utorok, 19. Septembra 2017 
Navigation
Index
Top 10 autorov
Top 20 článkov
Hľadať
Galéria

Zones
Asp.(NET)
C/C++
Flash
Grafika+Design
Hardware
Hry
Html/Css/Xml
Java
Linux
Networks
Operačný systém
Pascal/Delphi
PHP
Security
Software
SQL
Visual Basic
Wap/Wml
Windows
Zóna iné

Links
Script index Interval.cz Pc.sk Regedit.sk TipyaTriky.sk Builder.cz Asp.cz Živě.sk Zoznam.sk Code.box.sk Root.cz Quant&Financial

Odkazy

Sessions
Stránky Developer.sk si práve číta 436 čitateľov, z toho je 0 zaregistrovaných

BackEnd
Odkazy na nové články je možné preberať pomocou backend.php

kuk

    Nový seriál : Macromedia Flash - [1. časť]

Úvod a overview k novému seriálu na Developer.sk, ktorý Vás prevedie procesom vývoja a tvorby aplikácií pomocou Macromedia Flash.


Komplexný pohľad na Flash

Macromedia Flash je profesionálny nástroj na vytváranie interaktívnych - plne animovaných aplikácií určených prevažne pre web rozhranie. Aplikácie vo Flash sú založené prevažne na vektorovej grafike, ale môžu v sebe skrývať aj importované zvuky, videosekvencie a bitové mapy. Webový designeri používajú Flash na tvorbu rôznych navigačných prvkov, animácií na svojich weboch. Animácie vo Flash sú akousi obdobou Java Appletov.

Vo flashi je možné vytvárať interaktívne aplikácie, v ktorých možno pomocou klácesnice a myši zadávať informácie, presúvať sa na iné časti dokumentu a vykonávať množstvo iných operácií.

Flash poskytuje niekoľko objektov - movie clipov, ktoré sú zvané tiež komponenty, a sú vhodné pri vývoji zložitejších aplikácií. Každý komponent, ktorý sa nachádza vo Flashi má implementovajných niekoľko metód v actionskripte.

Pomocou spomínaných komponentov je možné v krátkej dobe metódou drag&drop (a cut&paste :-) vytvoriť pomerne zaujímavé aplikácie.

Pracovná plocha a javisko (stage)

Podobne, ako pri iných aplikáciách pracujúcich s animáciou, aj flash delí priebeh času reprezentovaný časovou osou na jednotlivé snímky (framy). Framy sa priemietajú na ploche, ktorá sa vo flashi nazýva stage (javisko). V móde editácie je stage miesto, kde sa navrhujú individuálne snímky a kreslia vektory.

Stage je miesto, kde navrhujete individuálne snímky

Stage je samozrejme plne scrollované a zoomovateľné pomocou tlačidiel a príkazov zoom in, zoom out, entire view

Zooming nástroje



Príchytná priežka, vodidlá a pravítka

Na precízne kreslenie objektov sa fo Flashi používajú nasledovné pomôcky:

Príchytná mriežka (Grid): Slúži na precízne kreslenie objektov. Je tvorená sústavou čiar, ktoré sa nachádzajú akoby nad každou scénou. V prípade že je príchýtná mriežka aktívna, objekty sa dajú umiestniť iba v súlade s touto mriežkou presne na príchytné čiary.
Samozrejme, veľkosť a farba mriežky sa dajú meniť.

Viditeľnosť príchytnej mriežky môžete meniť príkazom: View > Grid > Show Grid

Príchytná mriežka sa konfiguruje v dialógovom okne: View > Grid > Edit Grid

Pravítko (Rulers):
Stage je tvorená súradnicovou sústavou x,y. Na očíslovanie súradnicovej sústavy slúžia pravítka (Rulers). Defaultná mierka pravítok je nastavená na pixely.

Aktivácia pravítok prebieha príkazom: View > Rulers

Dĺžkové miery dokumentu zmeníte v menu: Modify > Document

Vodiace čiary (Guides):
Vodiace čiary sú v podstate doplnkovou a rozširujúcou funkciou k príchýtnej mriežke. Môžu byť horizontálne a vertikálne. Vodiace čiary môžete posúvať - Move guides(vertikálna vodiaca čiara je naviazaná na x-ovú os, horizontálna vodiaca čiara na os y-ovú), uzamknúť - Lock guides, skryť - Hide guides, zmeniť farbu - Change color. Takisto je možné meniť toleranciu vodiacich čiar. Tolerancia vodiacej čiary, je hraničná vzdialenosť, od ktorej budú objekty k danej vodiacej čiare prichytávané.

Na zobrazenie vodiacich čiar použite príkaz: View > Guides > Show guides

Na editáciu vodiacich čiar použite príkaz: View > Guides > Editguides

Upozornenie:Aktívna príchytná mriežka má prednosť pred vodiacimi čiarami

Nabudúce: Nastavenie preferencií, scén, použitie časovej osi, použitie framov a keyframov ...


Autor : Dev, čítané 12902x, komentárov: 0
Hodnotenie :    |  Štvrtok, 15. Mája 2003

Pridať nový komentár/Komentáre
Vaše hodnotenie :   horšie  lepšie
Login
Login:
Heslo:

Hľadať
 
v článkoch
v diskusiach
v komentároch

Top read
PHP Coder

Priklady v C. 1.čast.

DEV web management system

Php a bezpečnosť skriptov

Autorun CD

Top discuss
Jednoduchý web formulár (ASP.NET)

Delphi seriál: (1.časť)

Velmi rychla grafika v Pascale

DEV web management system

Naša ikona
Páčia sa Vám naše stránky ? Ak áno, podporte nás prosím a umiestnite si na svoju stránku našu ikonku:





Copyright (c) Developer.sk, All rights reserved.
Powered by DEV web management system