Links ::  | DEV web management system | Katalóg | Webhosting | Recepty
  
 Index | Registrácia | Hľadať | Galéria | BoardNeprihlásený užívateľ  //Štvrtok, 19. Októbra 2017 
Navigation
Index
Top 10 autorov
Top 20 článkov
Hľadať
Galéria

Zones
Asp.(NET)
C/C++
Flash
Grafika+Design
Hardware
Hry
Html/Css/Xml
Java
Linux
Networks
Operačný systém
Pascal/Delphi
PHP
Security
Software
SQL
Visual Basic
Wap/Wml
Windows
Zóna iné

Links
Script index Interval.cz Pc.sk Regedit.sk TipyaTriky.sk Builder.cz Asp.cz Živě.sk Zoznam.sk Code.box.sk Root.cz Quant&Financial

Odkazy

Sessions
Stránky Developer.sk si práve číta 337 čitateľov, z toho je 0 zaregistrovaných

BackEnd
Odkazy na nové články je možné preberať pomocou backend.php

kuk

    Macromedia Flash [6. časť] - Grafika

V minulej časti sme sa oboznámili s jednotlivými panelmi vo flashi. Dnes si podrobnejšie preberieme grafiku a panel tools (nástroje). Dozviete sa, na čo panel slúži, a čo všetko dokáže.


Už na prvý pohľad je zrejmé, že panel "Tools" slúži na vytváranie, modifikovanie a prácu s vektorovými objektami - ináč povedané pomocou tohto panela sa vytvára vektorová grafika. Bitmapovú grafiku nie je možné vytvárať - jedine importovať ako súbor (fotografie a pod...)

Bitmapova grafika
Bitmapová grafika predstavuje obrázok zložený z pixelov v súradnicovej sústave x,y. Nevýhodou bitmapovej grafiky je jej relativne veľká pamäťová náročnosť. Obrázok v bitmapovej grafike nie je možné ľubovoľne zväčšovať - potom to dopadne podobne ako na 1. obrázku

Vektorová grafika
Vektor - to už je niečo iné: Obrázok sa neukladá ako sústava pixelov [x,y]. Každý vektorový obrázok sa skladá z veľkého množstva pod-objektov: kriviek, čiar, ... Keď editujete vektor, meníte proporcie čiar, kriviek, z ktorých sa vektor skladá. Výhodou vektora je oveľa menšia pamäťová náročnosť, v porovnaní s podobným bitmapovým obrázkom (závisí od štruktury).
Príklad: Predstavme si úsečku. V bitmapovej grafike sa takýto obrázok uloží ako sústava pixelov, pričom veľkosť súboru bude rovnaká, ako keby sa ukladala plnohodnotná fotografia. (Platí v prípade, že neuvažujeme kompresiu)
Rovnaký obrázok uložený ako vektor bude obsahovať iba súradnice koncových bodov úsečky.

Nevýhodou vektorovej grafiky je fakt, že sa dajú ukladať iba geometricky definovateľné obrázky - v žiadnom prípade neuložíte fotografiu ako vektor.
Bitmapová grafikaVektorová grafika


Panel nástrojov - "tools"
Vráťme sa však k panelu tools. Ako som spomenul, slúži výhradne na tvorbu vektorovej grafiky:


Pri práci s nástrojmi panela "tools" môžete meniť podrobnejšie nastavenia každého nástroja v paneli "property inspector". Napríklad: Ak z panela tools zvolíte nástroj na vkladanie textov - "text", property inspector automaticky ponúkne podrobnejšie nastavenia, v tomto prípade nastavenie veľkosti a typu písma.

Objekty, ktoré vytvárate použitím kresliacich nástrojov budú mať automaticky aktuálne zvolenú farbu. Farbu vybraných objektov môžete meniť buď pomocou Miešača farieb - Color mixer, alebo priamo pomocou panela "tools".

Pri zložených objektoch (geometrických útvaroch a pod.) je možné vybrať jednotlivé elementy daného objektu. Napríklad pri obdĺžniku je možné vybrať samostatne každú zo strán, a potom meniť jej vlasnosti.

Prekrývanie objektov (shapes overlapping)
Vo Flashi môžete objekt umiestniť tak, že bude prekrývať iný objekt. Tým dôjde k "rozrezaniu" jedného spodného objektu vrchným. Rozrezané čati sú chápané ako dve samostatné jednotky, na ktoré možno uplatniť úpravy osobitne. Typickým príkladom môže byť rozrezanie nejakého geometrického objektu čiarou:
Nabudúce: podrobnejšie použitie jednotlivých nástrojov


Autor : Dev, čítané 10394x, komentárov: 0
Hodnotenie :    |  Nedeľa, 27. Júla 2003

Pridať nový komentár/Komentáre
Vaše hodnotenie :   horšie  lepšie
Login
Login:
Heslo:

Hľadať
 
v článkoch
v diskusiach
v komentároch

Top read
PHP Coder

Priklady v C. 1.čast.

DEV web management system

Php a bezpečnosť skriptov

Autorun CD

Top discuss
Jednoduchý web formulár (ASP.NET)

Delphi seriál: (1.časť)

Velmi rychla grafika v Pascale

DEV web management system

Naša ikona
Páčia sa Vám naše stránky ? Ak áno, podporte nás prosím a umiestnite si na svoju stránku našu ikonku:





Copyright (c) Developer.sk, All rights reserved.
Powered by DEV web management system