Links ::  | DEV web management system | Katalóg | Webhosting | Recepty
  
 Index | Registrácia | Hľadať | Galéria | BoardNeprihlásený užívateľ  //Štvrtok, 23. Novembra 2017 
Navigation
Index
Top 10 autorov
Top 20 článkov
Hľadať
Galéria

Zones
Asp.(NET)
C/C++
Flash
Grafika+Design
Hardware
Hry
Html/Css/Xml
Java
Linux
Networks
Operačný systém
Pascal/Delphi
PHP
Security
Software
SQL
Visual Basic
Wap/Wml
Windows
Zóna iné

Links
Script index Interval.cz Pc.sk Regedit.sk TipyaTriky.sk Builder.cz Asp.cz Živě.sk Zoznam.sk Code.box.sk Root.cz Quant&Financial

Odkazy

Sessions
Stránky Developer.sk si práve číta 362 čitateľov, z toho je 0 zaregistrovaných

BackEnd
Odkazy na nové články je možné preberať pomocou backend.php

kuk

    Pixel32 Tutorial (I.časť) - Priestorová guľa

Dnes som pre vás pripravil pekný návod ako si vytvoriť priestorovú guľu v bitmapovom editore bez použitia niektorého z náročnejších 3D programov. Budete na to potrebovať okolo 10-15 minút, záleží od šikovnosti každého z vás.



Predpokladá sa však aspoň zbežná skúsenosť s prácou v Pixel32, s vrstvami a všetkým čo s tým súvisí, takže čo to tá vrstva je si tu teraz vysvetľovať nebudeme. Pri práci som použil anglickú verziu Pixel32 ale nebude žiadny problém nájsť ekvivalenty anglických výrazov aj v slovenskej verzii. Takto bude vyzerať náš finálny obrázok, ale teraz už pekne po poriadku.

Ako prvé som si vytvoril pozadie, do ktorého som výslednú guľu zakomponoval, tento krok môžete preskočiť, uvádzam ho tu len pre úplnosť. Takže vytvoríme si nový obrázok s rozmermi napr. 500x400 bodov, postačí nám 72 DPI kedže tento obrázok neplánujeme vytlačiť. Takéto pozadie som vytvoril tromi ťahmi Brush FX (Hot Wax) s rozdielnymi farbami a aplikoval Live effect (Grid) cez menu Layer / Live effects. Ešte som doplnil screenshot z Pixelu do novej vrstvy a pridal masku, ale toto už určite preskočíte.

Vytvoríme si teraz novú vrstvu do ktorej nakreslíme kruh pomocou prislúchajúcej funkcie z paletky Tools, nezabudnite však zaškrtnúť Fill object v paletke Tool options. Na nakreslenie kruhu som použil červenú farbu, akú použijete vo vašom obrázku záleží od vás, ale snažte sa použiť tmavšiu farbu pretože budeme jednotlivé strany kruhu ešte zosvetľovať príp. ztmavovať. Aby sa vám podaril nakresliť pekný kruh a nie nejaká pokrivená elipsa, držte pri kreslení stlačenú klávesu Alt.

Teraz si vytvoríme kópiu vrstvy s kruhom. Kruh, ktorý je nižšie zmenšíme vertikálne približne na 25% pôvodnej veľkosti. Pôjdeme do menu Layer a v ponuke Transform vyberieme Resize, vo verzii 0.99.8 to spravíme pekne vizuálne (pri písaní tohoto tutorialu ju mám len ja :) a vo verzii 0.99.7 zmeníme vertikálnu (Y) veľkosť číselne na hodnotu 100 v prípade, že má obrázok rozmery 500x400 pixlov. Nezabudnite však vypnúť voľbu Constrain proportions pretože by sa automaticky zmenila aj horizontálna veľkosť tak aby sa zachoval pomer strán. V paletke Layer nastavíme typ vrstvy na Darken a môžeme na túto vrstvu aplikovať ešte efekt Gaussian blur z menu Effects / Blur. Funkciou Move z paletky Tools presunieme vrstvu na správne miesto aby naozaj pôsobila ako tieň.

Náš kruh zatiaľ nevyzerá veľmi priestorovo, tak si teraz ukážeme ako docielime efektu trojrozmerného telesa. Postačí sa nám trochu pohrať s osvetlením, čo je vlastne podstata priestorovosti všetkých objektov okolo nás. Znovu si vytvoríme kópiu vrstvy s kruhom a nastavíme typ na Darken, pôdeme do menu Layer a v ponuke Add layer mask vyberieme Show all. Teraz má táto vrstva masku, ktorou môžeme detailnejšie ovplyvňovať priehľadnosť. Nastavíme si farbu popredia a pozadia v paletke Tools na čiernu a bielu, vyberieme nástroj Draw gradient a v paletke Tool options nastavíme kruhový prechod. V paletke Tools si teraz všimnite, že je zapnutá editácia masky (3 ikonky úplne dole), takže všetko čo do obrázku vložíme sa objaví v maske tejto vrstvy. Kliknite teraz do kruhu v pravej hornej časti a ťahajte čiaru do ľavej spodnej časti. Vykreslí sa prechod z čiernej do bielej farby. Biela farba v maske určuje 100% viditeľnosť a čierna 0% viditeľnosť.

Na záver si ešte vytvoríme osvetlenie nášho kruhu/gule. Vytvoríme si novú vrstvu do ktorej nakreslíme rovnaký prechod ako predchvíľou v maske, tentokrát však z bielej do čiernej farby. Nezľaknite sa keď prechod prekryje celý obrázok. Aby vyzeralo osvetlenie reálnejšie pôjdeme do menu Image / Adjust a vyberieme Color curves. V tomto prípade som použil hodnoty 255,0 a 255,255. V paletke Layers klikneme na vrstvu s kruhom a z menu Selection vyberieme Load from alpha channel, klikneme na vrstvu z našim prechodom a z menu Selection vyberieme Save to alpha channel, takto sme si orezali náš prechod na tvar kruhu. Nastavíme ešte typ vrstvy na Lighten v paletke Layers.

Ak vaša guľa nemá peknú farbu, prípadne je príliš tmavá alebo svetlá odporúčam upraviť vrstvu so samotným kruhom napr. funkciou Variations alebo Color balance z menu Image / Adjust.

Teraz už len dúfam, že vám tento tutorial v niečom poradil a že bude podľa tohoto textu aj realizovateľný. Čo sa týka skúsených grafikov, tak sa im ospravedlňujem za prípadné nepresnosti, kedže ja sa necítim byť až takým grafikom.

       s pozdravom, Pavel Kanzelsberger (autor Pixel32)

http://pixel32.box.sk


Autor : Developer, čítané 8684x, komentárov: 0
Hodnotenie :    |  Utorok, 1. Apríla 2003

Pridať nový komentár/Komentáre
Vaše hodnotenie :   horšie  lepšie
Login
Login:
Heslo:

Hľadať
 
v článkoch
v diskusiach
v komentároch

Top read
PHP Coder

Priklady v C. 1.čast.

DEV web management system

Php a bezpečnosť skriptov

Autorun CD

Top discuss
Jednoduchý web formulár (ASP.NET)

Delphi seriál: (1.časť)

Velmi rychla grafika v Pascale

DEV web management system

Naša ikona
Páčia sa Vám naše stránky ? Ak áno, podporte nás prosím a umiestnite si na svoju stránku našu ikonku:





Copyright (c) Developer.sk, All rights reserved.
Powered by DEV web management system